Daca as fi stiut

a22bbde6823e514fcc97d11610752576

Photo: https://ro.pinterest.com/pin/393783561138064627/

Atunci cand am inceput sa alerg, in 2013, mi-ar fi fost poate mai usor, daca as fi stiut:

– ca exista tricouri tehnice, special pentru sport, alergare, si nu este nevoie sa am 3 tricouri de bumbac la mine, si sa ma schimb pe pista de alergare; Da, exact asa făceam!

– si, pe langa tricouri,  exista chiar echipament complet, de la lenjerie, sosete, pana la geci, caciuli si manusi, speciale pentru sport (alergat) , ciudat , nu ? :)running shoe store

– ca exista adidasi specifici pentru alergare, pe care ii poti cumpara la un pret decent (in raport de calitate) de la cel mai apropiat magazin Decathlon, si ca nu este tocmai in regula sa alergi cu adidasi de baschet  (un ghid complet despre cum sa alegi pantofii de alergat, o sa gasiti curand pe blogul nostru);

– ca sunt curse la care te poti inscrie si pentru care sa te antrenezi si e foarte in regula sa incepi cu un cros, apoi sa continui cu semimaraton, maraton, ultra si orice alte traznai iti vin in minte, atata timp cat iti face placere si nu te accidenteaza; aici este un calendar al curselor confirmate pana acum in 2017;

– ca exista grupuri de alergare la care poti adera si care sa-ti raspunda la anumite intrebari care inevitabil or sa apara; le gasesti atat on-line (Alergare, Girls Gone Running, Alerg si Gandesc, UltraAtletism Romania, etc.) cat si online + off-line (321 Sport, TTR, Trupa lui Fane, Alergarea de Sambata Calarasi, Nike+ Run ClubBucuria Alergarii, etc.)

– ca este foarte important ce si cum mananci atat inainte de cursa, in timpul, cat si dupa, si nu exista retete generale, ci doar anumite principii pe care le gasesti daca le cauti, ce pot fi adaptate in functie de ce anume iti doresti tu sa faci din, si cu alergarea;

– ca exista modalitati prin care poti sa-ti contabilizezi distanta parcursa (viteza, ritmul cardiac, caloriile consumate, etc.), fie cu o aplicatie pe telefon (Strava, Runtastic, RunKepper, Nike etc. ) fie cu un ceas de alergare;

– ca o data cu depasirea unor limite, va trebui sa acorzi o mai mare atentie corpului tau, refacerii, micilor accidentari si suplimentelor pe care le iei pentru imbunatatirea performantei;

– ca este foarte bine sa combini alergatul si cu alte tipuri de antrenament, fie inot, ciclism, fitness, etc. pentru a intarii musculatura care sa sustina corpul in timpul curselor (lungi);14199216_10210918461984676_216474529808616812_n

– ca este fantastic sa fi parte dintr–o echipa, cu care sa mergi la competitii, si care sa te incurajeze sau sa alerge cu tine pe ultimii metri din cursa, iar asta aduce bucurii ce nu pot fi explicate in cuvinte; chiar si atunci cand faci ”topless”!

– ca inainte de a alerga pe munte, ar fi bine sa faci macar cateva drumetii in ritm lejer, nu ca mine, direct un semimaraton montan, la finele caruia, daca nu era George si gasca din BucuriaAlergarii, m-as mai fi gandit bine, pentru urmatoarea cursa montana;

– ca se poate si este de preferat sa alergam afara, inclusiv in sezonul rece, atata vreme cat ne echipam si hidratam corect; Sau macar ne putem bate cu zapada :)!16107663_10154772811754333_2028220101_o

– ca exista diferente majore intre alergarea pe plat (fie parc, pista de zgura sau oras) si alergarea montana, in ce priveste echipamentul si, mai ales

– ca un semimaraton, maraton, ultramarathon de 100 de km pe plat este foarte diferit de unul de aceeasi distanta, pe munte !!!! :)))

– ca este necesar sa ma incalzesc inainte de a alerga si sa fac stretching dupa ce alerg, pentru a da corpului meu posibilitatea sa se adapteze usor activitatii si pentru a prevenii accidentarile;

– ca mentalul joaca un rol extrem de important si trebuie si el pregatit pentru momentele grele (care vor aparea fara dubiu) si asa as fi stiut ca nu e nimic in neregula daca plang si rad, aproape concomintent, pe la km 70, intr-o cursa de 100k;16681836_10210769455305822_494639754567260641_n

– ca se poate alerga pe o pista de 200m, atat un semimaraton , cat si un maraton, atata timp cat ai alaturi oameni la fel de ‘’sanatosi’’ ca tine :);

(Vedem cine vine si la un ultra)

La ce bun sa fi stiut toate astea? Asa am invatat pe propria piele, si am avut si material de un articol.

Alergati cu bucurie si bucurati-va de alergare!

Iulian

Lasă un răspuns